We survived! - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Marloes Verhoeven - WaarBenJij.nu We survived! - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Marloes Verhoeven - WaarBenJij.nu

We survived!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 November 2014 | Peru, Huacachina

Na veel stress is het dan eindelijk zo ver. Vrijdag ochtend om 6 uur staan we in Den Bosch om Ingrid op te halen. Om half 8 zijn we op Schiphol, lekker op tijd. Achteraf is deze extra tijd hard nodig, aangezien we vergeten zijn dat het nodig is een visum aan te vragen voor onze tussenlanding in Houston. Na een stressvol uur, waarin de apparaten om het visum aan te vragen amper werken, lukt het toch en kunnen we inchecken. Het afscheid valt een beetje zwaar, maar de reis is nu wel echt begonnen!
Na een vlucht van 11 uur, erg aangenaam door het krijsende kind een paar rijen voor ons, komen we aan in Houston. We worden verwelkomd door streng kijkende mannen met geweren en vrolijke vrouwen maatje tientonner. Ik heb m'n bankpas geactiveerd zodat we hier in Houston nog wat kunnen eten of drinken. Helaas ben je in de VS een sukkel als je een MasterCard hebt, en kunnen we hier dus niet mee betalen :p onze über vrolijke en volslanke serveerster ( olifant in skinny jeans) kan er niet om lachen en stuurt ons naar het geld wissel kantoortje. Helaas kunnen we alleen minimaal 100 dollar wisselen, wat een beetje nutteloos is aangezien we er maar 5 nodig hebben. Gelukkig is daar onze reddende engel die ons wel een paar dollar wil wisselen met de euro's die Ingrid nog bij zich had. Crises averted :p hierna stappen we weer het vliegtuig naar Lima.

In Lima is het intussen half 12 snachts, maar we zijn al bijna 24 uur onderweg en gebroken. We moeten nog geld pinnen, aangezien we het hostel nog moeten betalen. We komen er bij de eerste pin automaat al achter dat we niet kunnen pinnen bij de meest voorkomende bank in Peru, super handig. Gelukkig vinden we na een half uur een andere bank.
De volgende dag is de eerste echte dag. We besluiten naar het oude centrum te gaan en naar Miraflores, een gezellige wijk. We worden op een bus gezet, en gelukkig helpt een mannetje in de bus ons een beetje tot vermaak van de hele bus. We missen uiteindelijk het stadscentrum en gaan direct door naar Miraflores. We moeten ook nog een ticket voor de bus kopen, wat nog een flink eind lopen is. Uiteindelijk boeken we een bus naar Paracas voor de volgende dag, en worden we door een oude Peruaanse vrouw praktisch beroofd van onze dropjes ( thanks Fellows ;)). Omdat we Savonds nog terug moeten naar het hostel vragen we hoelaat de laatste bussen die kant op gaan. Helaas spreken wij amper Spaans en de bevolking hier amper Engels. To the rescue: een oude Braziliaanse man die ubergay was. Hij het maar wat mooi dat ie ons kan helpen en wij lachen ons helemaal kapot om hem. We zoeken een restaurantje op en vieren onze eerste dag met een wijntje. We zijn vandaag maar 4 keer verdwaald, maar we hebben het gered ;).

De volgende dag moeten we er weer vroeg uit om naar Paracas te gaan. Hier ligt een national parc: een woestijn aan de zee. We worden door de bus gedropt in The middle of nowhere en we pakken het eerste hostel dat we tegenkomen. Er vertrekt een tour door het national parc dus we sluiten ons aan. Ik heb barstende hoofdpijn maar het uitzicht is prachtig. Half chagrijnig doordat we pas om 4 uur kunnen lunchen komen we aan bij een minescuul vissersdorpje waar we wat kunnen eten. Intussen zijn we er wel klaar mee, en de tour gaat gelukkig weer terug. De chauffeur heeft een baby vogeltje gevonden en ik mag m de hele weg terug vasthouden, helemaal verbonden met m'n baby :p. De volgende ochtend hebben we een tour naar de Isles Bellastes: kleine rots eilandjes vol zeehonden en pelikanen. Nu lekker verder naar Ica en Huacachina, een lagune in de woestijn!

• 17 November 2014 - 21:27

Patrique:

Haha... heerlijke voorbereiding dames! :P Maar met de charmes komen jullie een eind zo te lezen! Have fun!

• 17 November 2014 - 21:43

Mieke Schouten:

Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Geniet ervan!!! Xx

• 17 November 2014 - 22:10

Rita Ketelaars:

Hey Marloes en Ingrid, wat fijn om jullie zo ook te kunnen volgen.
    Geniet van al het moois wat jullie tegen komen! Dikke kus

• 17 November 2014 - 23:00

Lisette Verhoeven:

He Marloes, leuk om op afstand jullie avontuur te volgen..xxx veel plezier,
    Lisette.

• 18 November 2014 - 07:52

Renee Esser:

Veel plezier xxx groetjes van John en Renee

• 18 November 2014 - 09:53

Yvonne Douma:

Hoi Marloes,

Wat een avontuur. Veel plezier. Lekker genieten. xxx henk en yvonne

• 18 November 2014 - 12:09

Walter Verhoeven:

Hoi Marloes en vriendin een hele fijne vakantie en wees voorzichtig.
    gr oom Walie

• 18 November 2014 - 12:24

Tilly Daling:

Wat leuk om jullie zo te volgen , het is er mooi zie ik , geniet ervan , groetjesxxxxx

• 18 November 2014 - 14:45

Anja Jacobs:

Ha marloes en Ingrid,

goed om te lezen dat het avontuur echt is begonnen. En je weet, alle begin is moeilijk.
    Leuk je verhaal Marloes.
    Super veel plezier jullie tweetjes en toi toi toi met alles.
    Liefs Anja

• 18 November 2014 - 17:20

Peggy:

Heyy meiden!
    Ik krijg helemaal de kriebels bij dit verhaal! Wat ben ik jaloers! Echt heerlijk, dat leven als backpacker haha! Geniet van elk moment! Want het gaat vliegensvlug.. Die eerste paar dagen hebben jullie al veel gezien en meegemaakt! Cool!
    Ik spreek jullie snel!
    Liefs!X

• 19 November 2014 - 11:23

Hilde:

Hee ladies!

Wat een leuk verslag! Heb je ook een foto van het babyvogeltje?

Xx en geniet!!

• 20 November 2014 - 19:40

Familie Van Lith:

Ha die Ingrid en Marloes,

Wij gaan jullie reis op deze manier zeker blijven volgen, erg leuk. Wensen jullie samen een geweldige reis toe! Vanuit het Veghelse heel veel groeten

• 20 November 2014 - 20:06

Monique Schouten:

Wat leuk om jullie zo te volgen en wat een ervaringen al in die eerste dagen.
    Geniet lekker, xx

• 20 November 2014 - 21:24

Antoine Verhoeven:

Een beetje late reactie, maar wel een leuk verslag. Een prachtig avontuur. Geniet er lekker van. Ik ( en de rest van de family) kijken nu al uit naar het volgende verslag.

• 21 November 2014 - 00:16

Vinnie:

Marloes ik hoop dat je dat oude heksje wel een goede bitchslap hebt gegeven toen ze ook maar naar je zak dropjes keek. :p